220107 Fredag – 100 kg x 56 i bänk

Ja, min högra rotatorkuff har nu i ett års tid varit i lite dåligt skick och har överansträngt den igen. Dock så blir den nu successivt bättre. Stora bakslaget kom måndagen den 27 december. Jag träna på  rätt hårt och hade gjort, men det var ett tidigt pass. På morgonen är inte den axeln helt klar och tidigt pass med stressad uppvärmning och fu-bänk gjorde det inte bättre. Det gör ont att bänka och rörelsen gör ont. Dock så märks det lite pass från pass att det är bättre.

Bänk:
100 kg 6×20
100 kg 1×56 PB med 4 reps

Latsdrag:
4 set

Facepulls:
4 set

Ja det blev reps PB med 4 reps, hade nog kunnat göra fler. Hade dessa 56 varit 58 och jag visste det hade jag nog kunnat krama ut till 60. Något hade behövt stå på spel liksom. Jag visste inte hur många det var. Hörde bara att någon sa ”50” sen gjorde jag några till så jag visste att jag passerat mitt PB på 52 även om det blivit något felräknat.

Dagen efter passet var axeln allt annat än sämre, nästan bättre. Vilket i sig känns så konstigt för det är verkligen inte skönt att köra. Men, men nu försöker jag jobba på med bänken i den mån jag kan med detta.

Stötta mig mot VM genom att handla hos tyngre genom denna länken: tyng.re/josef_eriksson

Josef Eriksson

T-shirt Silhouette
Barebells Mixlåda
Jordgubbsgröt
Tyngre Pannkakor
Tyngre väska
Tunga Bananer
Nocco Soda
T-shirt Silhouette
Barebells Mixlåda
Jordgubbsgröt
Tyngre Pannkakor
Tyngre väska
Tunga Bananer
Nocco Soda

Liknande inlägg