201206 Söndag – Max effort marklyft utan bälte

Marklyft – utan bälte:
200 kg 1×1
230 kg 2×0 – två missar

Två missar på 230 kg, gick inte ens nästan. Jag har som jag nämnt tidigare stressat höften lite väl för mycket och det tar ofta ut sig i ryggen. Ryggen gör nödvändigtvis inte ont i samma grad som höften, men när jag tränar så har jag ingen kontakt med underkroppen. Fast jag bara drog 200 kg så känns mitten av ryggen ansträngd som om jag kört 10 set mark. Detta troligen för det nästan bara var den delen jag lyfte med.

Underkroppsträningen kommer ligga på is hela nästa veckan, sen veckan där på får jag smyga igång igen. Skador och sjukdomar är väldigt kontraproduktivt om man vill bra bra. Tack och lov pressade jag inte inte så hårt denna gång, men ändå hårdare än jag borde.

Josef Eriksson

Burgers Black
Bänkpress Test Två
Kanel/rabarber gröt
Tyngre Shorts Breathe
Tyngre Tracksuit
Sommardröm
Nocco Focus
Burgers Black
Bänkpress Test Två
Kanel/rabarber gröt
Tyngre Shorts Breathe
Tyngre Tracksuit
Sommardröm
Nocco Focus

Liknande inlägg