210824 Tisdag – Medelgrepp

Bänk – Medelgrepp:
120 kg 6×15

Snedrodd:
5 set

Pulldowns:
5 set

Dala triceps:
4 set

Sliten här! Haft 5 bänk pass med en dags vila och är van att få två dagar efter tre pass. Med det sagt så är det skönt att klara av båda av de senaste passen med lättja även om det är slitit. Nu blir det vila två dagar innan maxreps. Förutsatt att inte sprutan sätter sina spår så tror jag att nästa maxreps pass kan bli bättre än det skulle annars tack vare två dagar vila. Vikten är  175 kg och jag har gjort 15 reps EN gång! och det var ett efterlängtat PB. Gör jag 14 reps så är det lika många som efter VM 2019 inför EM 2019. Då var jag fysiskt stark, men fick inte utdelning för det pga skada. Sen är också 14 reps på 175 kg bättre än 21 på 150 kg.

Till detta så körd jag med fem duktiga bänkare det passet, alla yngre, alla svagare och alla tränad av mig. Så någonstans så känner jag väl att det kan ge och ställa krav på mig. Vad jag menar är att jag vill kunna leverera trotts att dem är i fokus för att kunna visa att man inte måste ge bara sig självfokus när man lyfter utan att en kamrater är lika viktiga.

Stötta mig mot VM genom att handla hos tyngre genom länken tyng.re/josef_eriksson

Josef Eriksson

Tyngre Shakers
Barebells Mixlåda
Jordgubbsgröt
Tyngre Styrkelyft T-shirt
Tyngre väska
8-pack magnesium klossar
Rött Gummiband
Tyngre Shakers
Barebells Mixlåda
Jordgubbsgröt
Tyngre Styrkelyft T-shirt
Tyngre väska
8-pack magnesium klossar
Rött Gummiband

Liknande inlägg